Samsun Üniversitesi Öğrencilerinden Çocuk Haklarına Duyarlılık Projesi: Ankara’da İlgili Kurumları Ziyaret Ettiler

Ankara – [25.01.2024]

Samsun Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 4. sınıf öğrencileri Yaren Kara ve Özge Nur Şahin, TÜBİTAK destekli projeleri kapsamında Ankara’ya gerçekleştirdikleri ziyaretle, çocuk haklarına duyarlılık projelerini ilgili kurumlarla paylaştılar.

Dr. Öğr. Üyesi Burcu Değirmencioğlu’nun danışmanlığında yürütülen “Karşılaştırmalı Değerlendirmeler Işığında İhtisaslaşmış Bir Kurum Olarak Türkiye’de ‘Çocuk Ombudsmanlığı’ Oluşturulmasına İlişkin Politika Önerisi” başlıklı TÜBİTAK2209 projesi çerçevesinde gerçekleşen ziyaretlerin ilk durağı Kamu Denetçiliği Kurumu oldu. Öğrenciler, kurumun çocuk biriminden sorumlu olan Av.Celile Özlem Tunçak ile yapılan mülakatta, çocuk haklarına dair projelerini detaylı bir şekilde sundular.

Projelerini detaylandıran öğrencilerimiz, Türkiye’de çocuk hakları konusundaki mevcut durumu inceleyerek, çocukların haklarının korunması ve temsil edilmesi için özel bir kurum olan bağımsız olarak “Çocuk Ombudsmanlığı”nın oluşturulması için bir dizi politika önerisini içeren bir çalışma ortaya koydu. Proje, çocukların yaşamlarına dair karar süreçlerinde etkin bir şekilde yer almalarını sağlamayı hedefleyen yenilikçi bir bakış açısı sunuyor.

Ziyaretlerini sadece Kamu Denetçiliği Kurumu ile sınırlamayan Yaren Kara ve Özge Nur Şahin, aynı zamanda Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni (TBMM) ziyaret ederek projelerini milletvekilleri Mustafa Kaya ve Şerafettin Kılıç’a tanıttılar. Öğrenciler, çocuk haklarına duyarlılık ve kamu yönetimindeki iyileştirmeler konusundaki önerilerini milletvekillerine aktararak, projelerinin geniş bir kitleye ulaşmasını hedeflediler.

Yapılan ziyaretler, genç araştırmacıların çocuk hakları alanındaki farkındalığı artırmaya yönelik çabalarını yansıtmaktadır. Proje, çocukların haklarının korunması ve temsil edilmesi adına önemli bir adım olma potansiyelini taşıması açısından önem arz etmektedir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenci Destek Hattı